CJRAE Covasna
   Proiect - Spune cum te simți, arată-ne cine ești! Trenul magic pornește în aventură!

Sugestii pentru părinți cu privire la educația online

December 10, 2020

Dragi părinți,

Traversăm o perioadă plină de provocări, care nu de puține ori ne pune în situația de a ne regăsi în roluri noi, nemaiîntâlnite până acum. Una din aceste situații este desfășurarea activității de învățare a copilului/copiilor dumneavoastră în mediul online, de acasă. Suntem conștienți de faptul că această misiune, de a vă sprijini copilul/copiii în această activitate, nu este una ușoară, motivele putând fi din cele mai diferite. Pentru a veni în sprijinul dumneavoastră, a copilului și a cadrului didactic care desfășoară această muncă, am pregătit un set de sugestii, menite să crească eficiența acestei misiuni, împărțite în trei mari secțiuni:

Înainte de începerea orelor online: 

  1. Asigurați-vă de faptul că înainte de începerea orelor copilul este pregătit, fizic și psihic, pentru o activitate intensă, care îl solicită (a mâncat, a băut apă, este îmbrăcat adecvat).
  2. Cu aproximativ 10 minute înainte să înceapă orele este important să se conecteze pe platforma/mediul unde se desfășoară activitatea instructiv-educativă.
  3. Asigurați-vă de faptul că locul unde se află copilul în timpul orelor online este, pe cât se poate, unul protejat de zgomotele din interior/exterior, departe de stimuli care ar putea deranja procesul de învățare (celelalte mijloace multimedia: televizor, playstation, radioul , cd playerul, etc. să fie închise)
  4. Încercați pe cât posibil să asigurați un spațiu de lucru/birou constant în locuință (să aibă un loc, o masă de lucru doar a lui). Dacă aveți mai mulți copii care învață online, încercați să le oferiți spații diferite.

În timpul desfășurării orelor online:

  1. Asigurați-vă că microfonul și camera web a copilului este pornită (dacă nu există alte specificații oferite de cadrul didactic care desfășoară activitatea).
  2. După începerea orelor rolul dumneavoastră este de a oferi sprijin tehnic, numai în cazul în care acest lucru este necesar.
  3. Dacă alegeți ca în această perioadă, pe timpul desfășurării orelor, să fiți prezent fizic în încăperea unde se află copilul (în special dacă aveți un copil cu cerințe educative speciale), este important să nu reprezentați un factor de distragere a atenției nici pentru copil, nici pentru ceilalți participanți la oră.
  4. Dacă sesizați că întâmpină dificultăți copilul în a urmări instrucțiunile, a elabora răspunsurile sau a reține anumite informații, un moment propice de a discuta aceste lucruri (inclusiv cu cadrul didactic care susține activitatea) este în pauza dintre ore sau după finalizarea orelor, pentru a nu perturba activitatea tuturor persoanelor implicate.

După finalizarea orelor online:

  1. Asigurați-vă de faptul că, în momentul finalizării orelor, copilul a închis camera, microfonul și s-a deconectat de pe platformă.
  2. Oferiți-i timp de relaxare, în funcție de preferințele/interesele copilului.
  3. Discutați eventualele neclarități legate de desfășurarea orelor online.
  4. Sprijiniți-l în găsirea momentului propice pregătirii temelor pentru a doua zi.
  5. Ajutați-l cu îndrumări doar dacă acest lucru este necesar.

Vă urăm succes!